#Timeliners_ads 11.11.13: Sex & Ads & Rock n’ Roll

Standard

valio1

>Sex
Το σεξ υπήρξε ανέκαθεν πηγή έμπνευσης για την διαφήμιση αλλά και μεγάλη κουβέντα είτε αυτό σερβιριζόταν άμεσα είτε υπόγεια δουλεύοντας απευθείας στο υποσυνείδητο.

Τις τελευταίες δύο δεκαετίες η χρήση του σαν οχήματος απόσπασης της προσοχής του καταναλωτή – αποδέκτη έχει κατά κόρον αυξηθεί ενώ παράλληλα αυξάνονται η συζήτηση κι οι διαμαρτυρίες ενάντια στην καλλιέργεια  και διάδοση σεξιστικών προτύπων.

Στα παλαιότερα χρόνια το σεξ υπονοείτο κι ήταν περιοχή μαρκών  και προϊόντων που απευθύνονταν κυρίως σε άνδρες. Κάπου στα τέλη της δεκαετίας του 80 η Triumph, γερμανική εταιρεία εσωρούχων τόλμησε πρώτη και λάνσαρε στην διεθνή αγορά μία μάρκα σχεδιασμένη  να απαντά στο στυλ των πιο ψαγμένων αισθητικά, με αυτοπεποίθηση ανδρών  (εμμέσως πλην σαφώς απηύθηναν την μάρκα HOM στους ομοφυλόφιλους, μια αγορά που ανέβαινε ραγδαία ‘βγαίνοντας προς τα έξω’ τότε κι ήταν έτοιμη να ξοδέψει κάτι παραπάνω για ότι εξέφραζε  τα εκλεπτυσμένα εν πολλοίς γούστα της).

Μετά ήρθαν τα χρόνια της Levis όπου ο άνδρας έγινε επιτέλους  κι αυτός «αντικείμενο», ποιος δεν έχει δεί την διαφήμιση με τον νεαρό που βγάζει το παντελόνι του  στο πλυντήριομπροστά στα έκπληκτα μάτια των  (μεγαλύτερων ηλικιακά) γυναικών ;

Και τα χρόνια του Calvin Klein που απελευθέρωσαν τα πνεύματα ακόμα παραπάνω

Η αλήθεια είναι πως ακόμα και τώρα αυτού του είδους οι άψογες αισθητικά αλλά προκλητικές διαφημίσεις  δεν αποτολμώνται παρά από συγκεκριμένες κατηγορίες αγαθών, κυρίως στον χώρο της μόδας, αρωμάτων κι ένδυσης.
Όμως υπάρχουν κι εξαιρέσεις. Μία από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες γαλακτομικών στον κόσμο και ηγέτης στη χώρα της την Φινλανδία , η Valio, τολμάει παραπάνω.
Την διαφήμιση την βρήκαμε από τον @Denise7Menace στο Twitter

Εκεί και πάνω στο thread που δημιουργήθηκε ανοίχτηκε ένας διάλογος που μετά συνεχίστηκε και  στον τοίχο της @athensbynite στο Facebook.
Το ενδιαφέρον δεν είναι οι απόψεις  για την διαφήμιση. Εννοείται ότι  ήταν και από την μία κι από την άλλη πλευρά. Δηλαδή κάποιοι την βρήκαν σεξιστική  κι αηδιαστική και κάποιοι έξυπνη.
Το ενδιαφέρον ήταν το πώς διαφοροποιούνταν τα σχόλια ανά πλατφόρμα, φύλο κι επάγγελμα.
Δείτε χαρακτηριστικά μια πρόχειρη σύνοψη:

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ/ ΣΧΟΛΙΑ TWITTER FACEBOOK
ΘΕΤΙΚΑ 56 4
ΑΡΝΗΤΙΚΑ 5 14
RT 53  –
FAV 67  –
LIKE  – 10
SHARE  – 2

Να σημειωθεί επίσης ότι σχεδόν καμία γυναίκα δεν την σχολίασε σαν  έξυπνη και  ότι σχεδόν το σύνολο των ανθρώπων του χώρου μας που τη σχολίασαν την βρήκαν στην καλύτερη έξυπνη αλλά σεξιστική και στη χειρότερη αηδιαστική και χυδαία.

Με αφορμή  κάποια σχόλια που γράφτηκαν στο σχετικό thread έγινε μια αναζήτηση στο Google η οποία οδήγησε σε απρόβλεπτο και ξεκαρδιστικό αποτέλεσμα


Εδώ να πούμε πως και η διαφήμιση του header μας είναι πάλι της  Valio, πίσω εκεί στο 1998 και από την  TBWA

>Ads

Ακολουθεί διαφημιστικό break με μερικές εξαιρετικές διαφημίσεις που εντοπίσαμε μέσω  Twitter (δείτε της με κλικ πάνω στη φωτό)

  1. Διαφήμιση με  time lapse για την μεταμόρφωση ενός αστέγου


2. Καταπληκτική διαφήμιση Honda που βασίζεται σε οφθαλμαπάτες

3. Coca-Cola uber alles στα σκαλιά

> Rock ‘n Roll

O David Bowie τραγουδάει για το ρολόι Louis Vuitton. Κανένα ροκ, μόνο μπαρόκ.

Η καλύτερη καμπάνια της χρονιάς στο music marketing, το Reflector των Arcade Fire

Arcade Fire - Reflektor

H διαφήμιση του Rolling Stone που βγάζει τους DJs άχρηστους

Και κάπου εδώ τελειώσαμε για σήμερα. Καλή εβδομάδα κι αγάπη μόνο και μουσικές:-)

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s